1396-11-17 11:12
485
0
50102
نصرتی در میزگرد فرصت ها و تهدیدات در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی"

بیداری مردم محصول حرکت حوزه علمیه و دانشگاه بود/ کسانی که از انقلاب دست کشیدند از انقلاب برنگشتند بلکه باطن اصلی خود را نشان دادند

امام جمعه موقت گنبدکاووس گفت: بیداری مردم محصول حرکت حوزه علمیه و دانشگاه بود، کسانی که از انقلاب دست کشیدند از انقلاب برنگشتند بلکه باطن اصلی خود را نشان دادند.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام"علی اکبر نصرتی"  امروز در میزگردتخصصی فرصت ها و تهدیدات در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی" با موضوع  نقش خواص در پیروزی انقلاب برضرورت بازخوانی انقلاب  اسلامی  تاکید کرد و افزود: در فضای عبارآلودی که دشمنان  از هروسیله ای برای  دشمن با نظام جمهوری اسلامی ایران  استفاده می کند .

وی افزود: انقلاب اسلامی ویژگی ها و مختصات خود را دارد و قابل مشابهت سازی با انقلاب های دیگر  از منظر ایدئولوژی،رهبری و روش های انقلاب و حضور مردم در صحنه نیست.

امام جمعه موقت گنبد کاووس تصریح کرد: امام  به دنبال تشکیل حکومت دینی بود.اگر مسائل را  با نگاه خودش بررسی کنیم برگرفته از ایدئولوژی خاصی است وبحث حکومت اسلامی و ضرورت تشکیل آن در زمان غیبت حضرت ولی عصر (عج) از سوی امام (ره) در سال 47 تبیین و تحت عنوان کتاب ولایت فقیه ارائه شد .

وی با اشاره به بحث حضور خواص و نقششان در پیروزی انقلاب، بیان کرد: بیداری و ظلم ستیزی مردم در حوزه های علمیه  و دانشگاه بسیار فعال بوده است.

دانشجویان با گرایش های سیاسی در یک نقطه ضد استبداد بودن  اشتراک داشتند

نصرتی یادآورشد: در آن زمان در دانشجویان با گرایش های سیاسی در یک نقطه ضد استبداد بودن  اشتراک داشتند اما در سرنگونی  و اصلاح سیستم پهلوی اختلاف داشتند که نهضت آزادی و مجاهدین خلق بوجود آمد اما اکثریت دانشجویان ضد استبداد بود و با روش امام راحل به مبارز پرداختند.

این مقام مسئول گفت: در حوزه های علمیه مسئله متفاوت است، بحث ضد استبداد وجود داشت اما بخش هایی از حوزه با فساد و حجاب و ..مشکل داشتند و می گفتند اگر اینها درست شود شاه هم بماند و حکومت کند در حالی که امام (ره) با حومت ضد اسلامی و مستبد پهلوی به طور کامل مخالف بودند .

وی اذعان  کرد: بیداری مردم محصول حرکت دو نهاد "حوزه علمیه" و "دانشگاه" بود که مردم را به میدان کشیدتا معنای حقیقی اسلام را بفهمند در ضدیت با استبداد موثر بودند .

کسانی که از انقلاب دست کشیدند از انقلاب بر نگشتند بلکه باطن اصلی خود را نشان دادند

امام جمعه موقت گنبد کاووس با بیان اینکه  شاخصه شخصیتی مبارزان آن زمان با هر گرایشی همراه شدن با امام  راحل بود، افزود: برخی از آنها در این راه به دلیل عدم گرایش دینی در میانه راه دچار مشکل شدند و حتی مخالف انقلاب شدند.درحقیقت کسانی که از انقلاب دست کشیدند از انقلاب بر نگشتند بلکه باطن اصلی خود را نشان دادند.

وی در بخش دوم سخنان خود، گفت: امام راحل انقلاب را منتصب به خداوند می داند و این سخن صددرصد ریشه قرآنی دارد. یگانه انقلابی که چهل سال با هجمه های فراوان دشمنان مقاومت می کند، بهترین نشاندهنده کارایی نظام است .

درالگو سازی برای نظام مقاومت ها و تعلل هایی از سوی حوزه های علمیه  و دانشگاه ها وجود دارد

نصرتی خاطرنشان کرد: همچنان نیازمند تحول در حوزه علوم انسانی  هستیم در الگو سازی برای نظام جمهوری اسلامی مقاومت ها و تعلل هایی از سوی حوزه های علمیه  و دانشگاه ها وجود دارد که مانع پیشرفت آن شده است.

امام جمعه موقت گنبد کاووس در خاتمه گفت: ریل گذاری اقتصاد از سوی مسئولین غلط بود و نظام را در این حوزه ضایع کردند و  دست دشمنان را در کشور نگه داشتند لذا باید در چهلمین سالگرد انقلاب یکسری بازنگری در رفتارها و اعمال مسئولین بوجود آید./ کلاس بیست

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.